‘A true moment of happiness’ dat is waar het écht om gaat bij Coffee on Wheels Amsterdam

De ultieme koffiebeleving waarbij alles tot in detail is verzorgd, dat is wat we met Coffee On Wheels Amsterdam willen uitstralen. Afgelopen maanden heeft ook ons werk door de crisis vrijwel stilgelegen. Natuurlijk een enorme schok, maar paniek dat hebben we niet gevoeld. Het was voor ons een perfecte tijd om in alle rust even wat afstand te nemen en goed naar ons bedrijf te kijken. Wat is ons doel, waar blinken we in uit en wat past bij ons?

Deze tijd heeft duidelijk gemaakt dat we op de goede weg zijn en heeft onze keuze om minimalistisch te ondernemen alleen maar bevestigd.  Waarom kiezen we voor minimalistisch ondernemen en hoe draagt deze bedrijfsstrategie bij aan onze kernwaardes?

Barista Amsterdam

Minimalistisch ondernemen

Meer, nog meer en groter, dat is waar het bij veel ondernemers om draait. Maar is meer en groter ook beter? Wij denken van niet. Onze strategie wijkt hiervan af, wij kiezen ervoor om minimalistisch te ondernemen. We maken keuzes die passen bij onze doelen en proberen ons niet af te laten leiden door wat andere ondernemers in de markt doen. Niet verstrikt raken in werkzaamheden die ons niets anders opleveren dan stress en vergooide tijd. Niet richten op zo groot mogelijk worden en zoveel mogelijk opdrachten, maar juist richten op kwaliteit, gastvrijheid en een persoonlijke benadering!

Privé zijn wij ook al jaren bezig met minimaliseren. Plantaardig eten, uitsluitend duurzame spullen kopen, onze kinderen leren over duurzaamheid en de focus leggen op minder stress, minder druk en meer kwaliteit van leven en family time.

Dit minimalisme hebben we ook doorgevoerd in onze bedrijfsstrategie en met succes.

Barista Amsterdam

De afgelopen jaren hadden we met gemak groter kunnen worden. Meer piaggio’s, meer barista’s en meer opdrachten. De kansen waren er, maar we hebben heel bewust de keuze gemaakt om dit niet te doen.

Waarom? Omdat we ons bedrijf graag klein houden, zelf de opdrachten willen uitvoeren en hierdoor zelf de kwaliteit in handen hebben. Daar ligt onze kracht en dat is ook wat bij ons past.

Afgelopen week waren we te gast in de ‘Lockdown Economy” podcast van Julia Skupchenko. Hierin hebben we ook gesproken over minimalistisch ondernemen maar ook over ondernemen in coronatijd en vertrouwen. Hieronder kun je deze podcast beluisteren.

 

Onze kernwaarden

Het leveren van uitmuntende geluksmomenten, aandacht besteden aan ieder detail en geweldig gastheerschap, dat zijn onze kernwaardes. Door minimalistisch te ondernemen en alles in eigen hand te houden kunnen wij dit ook waarmaken.

We kennen onze opdrachtgevers, hebben de tijd om mee te denken en alles tot in detail te regelen. Op deze manier kunnen we een echt koffiebeleving van topkwaliteit leveren voor onze opdrachtgevers. Een koffiemoment dat ook echt een meerwaarde heeft. Want koffie verbindt, dat zal nooit veranderen, juist in deze coronatijd.

Barista bruiloft

Hierdoor durven wij vol trots te zeggen dat wij zonder twijfel de specialist in koffiecatering zijn in Amsterdam en omstreken. Niet de grootse maar wel de meest gastvrije, meest persoonlijke en kwalitatief de beste. Met deze manier van ondernemen hebben we een gezond bedrijf neergezet waar we volop van genieten en die deze crisis zeker gaat overleven.

Om dat te beseffen is deze crisistijd is voor ons echt een ‘True moment of Happiness’.

Ben je op zoek naar koffiecatering en past onze werkwijze bij jouw bedrijf? Neem dan contact met ons op via dave@casabarista.nl / 06-52051192.

 

Wil je de blogs, tips en nieuws van Coffee on Wheels Amsterdam niet missen, volg ons dan op LinkedIn, Instagram of Facebook.

Leave a Reply